Categories
ArtDepartment of Myanmar
Staff
Professor | – | 3 |
Associate Professor | – | 4 |
Lecture | – | 8 |
Assistant Lecturer | – | 2 |
Tutor | – | 11 |
Office Staff | – | 1 |
Total | – | 29 |
History of the Department
ရတနာပုံတက္ကသိုလ် မြန်မာစာဌာနသည် ရတနာပုံတက္ကသိုလ်စတင်ဖွင့်လှစ်သည့် ၂၀၀၀ ခုနှစ်တွင် ဌာနကြီးတစ်ခု အဖြစ်တည်ရှိခဲ့ပါသည်။မြန်မာစာဌာနသည် ပင်မဆောင်ကြီး၏ ဘယ်ဘက်အခြမ်းတွင်တည်ရှိပြီး စာသင်ဆောင်များမှာ တစ်ထပ်ဆောင်များဖြစ်ပါသည်။
စဉ် | ခုနှစ် | အမည် | ရာထူး |
၁ | ၂၀၀၀ | ဦးမိုးရည် | တွဲဖက်ပါမောက္ခ၊ ဌာနမှူး |
၂ | ၂၀၀၀-၂၀၀၁ | ဦးမိုးရည် | ပါမောက္ခ၊ ဌာနမှူး |
၃ | ၂၀၀၁- ၂၀၀၆ | ဦးစန်းနိုင် | ပါမောက္ခ၊ ဌာနမှူး |
၄ | ၂၀၀၆ – ၂၀၁၀ | ဦးကျော်သောင်း | ပါမောက္ခ၊ ဌာနမှူး |
၅ | ၂၀၁၀ – ၂၀၁၄ | ဒေါက်တာညိုညိုအောင် | ပါမောက္ခ၊ ဌာနမှူး |
၆ | ၂၀၁၄ – ၂၀၁၉ | ဒေါက်တာအေးအေးမွန် | ပါမောက္ခ၊ ဌာနမှူး |
၇ | ၂၀၁၉ – ၂၀၂၁ | ဒေါက်တာခင်မိုးမိုး | ပါမောက္ခ၊ ဌာနမှူး |
၈ | ၂၀၂၁ – ယနေ့ထိ | ဒေါက်တာအေးအေးမွန် | ပါမောက္ခ၊ ဌာနမှူး |
Vision
၁။ မြန်မာစာပေ ၊ မြန်မာဘာသာစကား ၊ မြန်မာ့ယဉ်ကျေးမှုကိုထိန်းသိမ်းဖော်ထုတ်ရန်
၂။ အကျင့်စာရိတ္တကောင်းမွန်ပြီး အရည်အချင်းပြည့်ဝသော လူ့စွမ်းအားအရင်းအမြစ်မွေးထုတ်ရန်
၃။ မြန်မာစာပေကပေးသော အသိအလိမ္မာကို ခေတ်နှင့်အညီ လက်တွေ့ဘဝတွင်အသုံးချနိုင်သူများဖြစ်လာရန်
Mission
၁။ အမျိုးဂုဏ် ၊ ဇာတိဂုဏ်မြင့်မားရန်
၂။ မြန်မာစာပေအစဉ်ရှင်သန်ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရန်
၃။ ထူးချွန်ထက်မြက်သောပညာရှင်များကိုမွေးထုတ်ရန်
Programs Offered
BA / BA (Hons) in Myanmar |
MA in Myanmar |
Curriculum
BA in Myanmar
BA (Honours) in Myanmar
Students who passed second year with GPA greater than 4 are eligible to attend BA (Honours) classes for three more years. After finished successfully, they are earned BA (Hons) degree majoring in Myanmar.
MA in Myanmar
Descriptions Modules Offered
မြန်မာဘာသာစကားဆိုင်ရာများကို သိရှိပြီး လက်တွေ့အသုံးချနိုင်ရန်
– မြန်မာစာပေ၊ မြန်မာ့ယဉ်ကျေးမှု၊ တိုင်းရင်းသားဘာသာစကားနှင့် မြန်မာဘာသာစကား၏ သွင်ပြင်လက္ခဏာများကို သိရှိပြီး ချစ်ခင်မြတ်နိုးတတ်စေရန်
– ဘာသာစကားသည် ဆက်သွယ်ရေးကြားခံတစ်ခုဖြစ်မှု
– မြန်မာဘာသာစကားဆိုင်ရာ ေါဟာရများအကြောင်းနှင့် ဘာသာစကား၏ အရေးပါမှု
– ဘာသာပြန်ခြင်းအရေးပါမှု
– ပျို့စာပေ၏သဘောသဘာ၀၊ ပျို့စာပေ၏အနှစ်သာရကိုသိစေရန်
– ဇာတ်တော်ကြီး၊ ရာဇဝင်၊ လျှောက်ထုံး၊ ရသစာတမ်းအရေးအသားများသိရှိစေရန်။
– ပြဇာတ်၏သဘောသဘာ၀ကို သိရှိရန်
– ရှေးပြဇာတ်နှင့်ခေတ်ပြဇာတ်ကို နှိုင်းယှဉ်လေ့လာရန်
– ဦးကြင်ဥ၏ ဉာဏ်ရည်ကို သိရှိရန်
– မော်ကွန်းဝေါဟာရ၊ မော်ကွန်းသဘောသဘာ၀ သိရှိရန်
– မော်ကွန်းဖြစ်ပေါ်ရာခေတ်မှ အုပ်ချုပ်သူမင်းတို့၏စွမ်းရည်ကို သိရှိစေရန်
– မြန်မာအက္ခရာတို့၏အဓိပ္ပာယ်ကို စနစ်နတကျဖွင့်ဆိုထားသော ဆရာတော်၏ စေတနာကို သိရှိစေရန်
– ဘာသာပြန်သဘောသဘာ၀နည်းနာများကို သိရှိစေရန်
– ၀တ္ထုရှည်၏ သဘောသဘာ၀၊ ၀တ္ထုရှည်၏အတတ်ပညာကို သိစေလိုခြင်း
– လူ့အဖွဲ့အစည်းတစ်ခု၏ စရိုက်သဘာဝများကို အခြေခံကာ လူ့လောကလူ့သဘာဝအတွက် ဘ၀အသိအမြင်များစွာ ရရှိစေလိုသောရည်ရွယ်ချက်။
– ပါတော်မူရခြင်းနှင့်ပတ်သက်၍ စာဆိုတို့၏အမြင်၊ ပါတော်မူခေတ်အခြေအနကို သိမြင်လိုစေ ခြင်း၊ မျိုးချစ်စိတ်ဓာတ် ရှင်သန်ထက်မြတ်စေလိုခြင်း၊ ပေါရိသမင်းအကြောင်း၊ စိတ်၏ ဆန်းကြယ်ပုံတို့ကို သိစေခြင်း၊ ရှင်မဟာရဌသာရ၏ အရေးအဖွဲ့ စွမ်းရည်ကို ဖော်ထုတ်ပြလိုခြင်၊ ရာဇ၀င်အဖြစ်အပျက်များကို သိစေလိုခြင်း။
– ပုဂံခေတ် ကျောက်စာများမှ ပုဂံခေတ်၏အလှူပြုပုံနှင့် ပုဂံခေတ်ကျောက်စာ စကားပြေအရေး အသားကို သိရှိစေလိုခြင်း
– မင်စာသဘောသဘာ၀နှင့် ပုဂံခေတ်အနှစ်ချုပ်စွမ်းရည်ကို သိစေလိုခြင်း
– လူတို့၏ ဆက်သွယ်ရေးပစ္စည်းဖြစ်သော ဘာသာစကားသံဆိုင်ရာ အချက်အလက် နည်းစနစ် များကို သိရှိစေရန်။ (သဒ္ဒဗေဒ)
– ဘာသာစကားများကို စနစ်တကျ သိပ္ပံနည်းကျကျ လေ့လာတတ်စေရန်။ (ဘာသာဗေဒ)
– သုတေသနပြုရာတွင် လက်တွေ့အသုံးချတတ်စေရန်
– အရှေ့တိုင်းစာပေ၊ အနောက်တိုင်းစာပေသမိုင်းတို့ကို သိရှိမှတ်သားနိုင်စေလိုခြင်း။
– နိုင်ငံတစ်နိုင်ငံဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရန် ဘာသာပြန်လုပ်ငန်းသည် အရေးပါကြောင်းနှင့် ဘာသာပြန် ဆရာတို့၏ ဆွေးနွေးချက်များကို သိရှိစေလိုခြင်း။
– ၀တ္ထုရှည်၏သဘောသဘာ၀၊ အတတ်ပညာကို သိရှိစေရန်
– ၀တ္ထုရှည်မှ လူ့စရိုက်၊ လူ့သဘာ၀ကို သိနားလည်ပြီး အတုယူဖွယ်၊ ဆောင်ဖွယ်၊ ဆင်ခြင်ဖွယ် များကို ရရှိစေရန်
– ပါတော်မူကဗျာများကို သင်ကြားရခြင်းကြောင့် မျိုးချစ်စိတ်ဓာတ်များ တက်ကြွလာ စေရန်
– ပါတော်မူခေတ်အခြေအနေနှင့်စာဆိုတို့၏အမြင်
– ခေတ်ကဗျာဆရာတို့၏အရေးအဖွဲ့စွမ်းရည်ကိုသိရှိစေရန်
– ရာဇ၀င်ဖြစ်ရပ်များအကြောင်းကို သိရှိစေရန်
– ပုဂံခေတ်ကျောက်စာများမှ ပုဂံခေတ်လူမှုရေး၊ စီးပွားရေး၊ ဘာသာရေး ဆောင်ရွက် ချက်များကို သိရှိစေရန်
– ပုဂံခေတ်စကားပြေအရေးအသားကို သိရှိစေရန်
– မင်စာအနှစ်ချုပ်စွမ်းရည်ကို သိရှိစေရန်
– ဘာသာစကားများကို စနစ်တကျသိပ္ပံနည်းကျကျလေ့လာတတ်စေရန်
– လူတို့၏ဆက်သွယ်ရေးဖြစ်သော ဘာသာစကားသံဆိုင်ရာအချက်အလက် နည်းစနစ် များကို သိရှိစေရန် (သဒ္ဒဗေဒ)
– သုတေသနပြုရာတွင် လက်တွေ့အသုံးချတတ်စေရန်။
– အရှေ့တိုင်းစာပေ၊ အနောက်တိုင်းစာပေသမိုင်းတို့ကို သိရှိမှတ်သားနိုင်စေလိုခြင်း။
– နိုင်ငံတစ်နိုင်ငံဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရန် ဘာသာပြန်လုပ်ငန်းသည် အရေးပါကြောင်းနှင့် ဘာသာပြန် ဆရာတို့၏ ဆွေးနွေးချက်များကို သိရှိစေလိုခြင်း။
– ခေတ်ပေါ်ဝတ္ထု ဇာတ်လမ်းဖန်တီးမှုများ၊ ဝတ္ထုစာပေရေးဖွဲ့မှုနည်းနာများကို နှိုင်းယှဉ်ခွဲခြားတတ် စေရန်။
– ခေတ်သစ်ပြဇာတ်၏ သဘောသဘာ၀ကို လေ့လာသိရှိစေရန်၊ စာဆို၏အာ၀ဇ္ဇန်းရွှင် သောအရေးအသားစွမ်းရည်ကို သိရှိစေရန်၊ အသိဉာဏ်ဆင်ခြင်တုံတရား ကင်းမဲ့ ပက သူတစ်ပါးလှည့်စားသမျှ ခံရတတ်ပုံကို သိစေလိုခြင်း
– တိုင်းခြားပြဇာတ်ကို မည်ကဲ့သို့ ဘာသာပြန်ကာ မြန်မာမှုပြုထားပုံကို သိရှိနိုင်ရန်
– မြန်မာနိုင်ငံ၏ အခြေအနေကို သိရှိစေရန်၊ မျိုးချစ်စိတ်နှင့်တိုင်းပြည်အတွက် စွန့်စား စိတ်ဖြစ်လာစေရန်
– ခေတ်စနစ်နှင့်လူနေမှုပုံသဏ္ဌာန်များ၊ အကျင့်ပျက်လူတန်းစားများ၏ဓလေ့သဘာ၀ ကိုသိစေရန်
– အာဇာနည်မိခင်၏ စိတ်ဓာတ်ကို သိရှိစေရန်
– ဖခင်၏မေတ္တာကို သိရှိရန်မိဘကျေးဇူးကိုသိတတ်ရန် ပြန်လည်ပေးဆပ်သင့်ကြောင်း ၊ လောကတွင် ဖြစ်လေ့ဖြစ်ထရှိသော လူ့သဘောလူ့သဘာ၀ကို သိရှိစေရန်
– မိဘကျေးဇူးကို သိတတ်ရန်၊ ပြန်လည်ဆပ်သင့်ကြောင်း
– ပင်းယခေတ်မြင်စိုင်းနေပြည်တော်ကို တည်ထောင်ခဲ့သူတို့၏ လက်ရုံးဘုန်းစွမ်းအား ကို သိရှိအားကျလာစေရန်၊ နိုင်ငံနှင့်လူမျိုးထိပါးလာလျှင် အသက်စွန့်ကာ ကာကွယ် တွန်းလှန်လိုသော မျိုးချစ်စိတ်ဓာတ်ထက်သန်လာစေရန် ရည်ရွယ်ပါသည်
– လွတ်လပ်ရေးမရသေးသောအချိန်ကာလကို နောက်ခံထား၍ ရေးဖွဲ့ထားသော၀တ္ထု ဖြစ်သည့် အလျောက် သူ့ကျွန်မခံလိုသောနယ်ချဲ့ကို ဆန့်ကျင်လိုသော မိမိတိုင်းပြည်နှင့်လူမျိုးကို ချစ်မြတ်နိုးစိတ်ဖြင့်ကာကွယ်စောင့်ရှောက်လိုသော ဇာတိမာန်စိတ်များ နိုးကြားတက်ကြွလာစေ လိုသော ရည်ရွယ်ချက်
– မင်းကြီးမဟာသူရ၏ စိတ်နေစိတ်ထားမြင့်မြတ်မှုကို သိရှိစေရန်
– မင်းကြီးမဟာသူရ၏ ဘုန်းတန်ခိုးကြီးမားမှုနှင့် ရန်မီးမပွားအောင် လိမ္မာပါးနပ်စွာ ဖြေရှင်းတတ် ပုံတို့ကို သိရှိစေရန်
– မွန်မြန်မာ ဘာသာစကားနှစ်မျိုးကို ယှဉ်၍ ဝေါဟာရစကားအသုံးအနှုန်း၊ ဝါကျဖွဲ့ပုံများ၊ ရှေးမွန်ဝါကျဖွဲ့ထုံးနှင့် သဒ္ဒါအသုံးအနှုန်းများကို နှိုင်းယှဉ်သိရှိစေရန်
– ပင်းယခေတ်ကျောက်စာများမှ ပင်းယခေတ်၏အလှူပြုပုံနှင့်ပင်းယခေတ်ကျောက်စာ စကားပြေ အရေးအသားကို သိရှိစေလိုခြင်း
– အင်း၀ခေတ်ကျောက်စာများမှအင်း၀ခေတ်၏ အလှူပြုပုံနှင့် အင်း၀ခေတ် စကားပြေ အရေးအသားကို သိရှိစေလိုခြင်း
– အရိမဒ္ဒနပူရ်ပြည်သို့ရောက်ရှိထွန်းကားလာစဖြစ်သော ထေရဝါရဗုဒ္ဒသာသနာတော်ကို ကြည်ညို သဒ္ဓါပွားစေရန်နှင့် ကျန်စစ်သားမင်းလက်ထက် ပုဂံပြည်ကြီးအခြေအနေနှင့် စွမ်းဆောင်ချက်များ ကို သိရှိစေရန်
–
– အနက်အဓိပ္ပာယ်၏ ရှေ့ပြေးအယူအဆများကို သိရှိစေရန်၊ အနက်အဓိပ္ပာယ်၏ အသုံးတွင်ကျယ် မှုများ၊ အနက်အဓိပ္ပာယ်နှင့်သင်္ကေတသဘောများကို သိရှိစေရန် ဖြစ်သည်။
– လက်တွေ့သုတေသနပြုတတ်စေရန်နှင့် မြန်မာဘာသာစကားရှိ ဒေသိယစကားများကို လေ့လာ တတ်စေရန်
– ရှေးပြဇာတ်နှင့်ခေတ်ပြဇာတ်တို့၏ သဘောသဘာ၀ကို သိရှိစေရန်
– ရှေးပြဇာတ်နှင့်ခေတ်ပြဇာတ်တို့၏ ပြဇာတ်ဖန်တီးမှုအတတ်ပညာကို သိရှိစေရန်။
– ဇာတိမာန်နှင့် ဇာတိမာန်စာပေ၏သဘောကို သိရှိရန်။
– မွန်မြန်မာ ဘာသာစကားနှစ်မျိုးကို ယှဉ်၍ ဝေါဟာရစကားအသုံးအနှုန်း၊ ဝါကျဖွဲ့ပုံများ၊ ရှေးမွန်ဝါကျဖွဲ့ထုံးနှင့် သဒ္ဒါအသုံးအနှုန်းများကို နှိုင်းယှဉ်သိရှိစေရန်
– ပင်းယခေတ်၊ အင်းဝခေတ် မြန်မာကျောက်စာတို့မှာ အလှူမှတ်တမ်းတင်ပုံနှင့် မှတ်တမ်းစာပေ သဘောကို သိရှိစေရန်၊ ပုဂံခေတ်ရွှေစည်းခုံမွန်ကျောက်စာမှ ကျန်စစ်သားမင်းကြီးအကြောင်း နှင့် မွန်ကျောက်စာအတင်အပြတို့ကို သိရှိစေရန်။
– ဘာသာစကားတို့ကို လက်တွေ့ကျကျလေ့လာနိုင်ရန် မြန်မာကျောက်စာတို့မှာ
– လက်တွေ့သုတေသနပြုတတ်စေရန်နှင့် မြန်မာဘာသာစကားရှိ ဒေသိယစကားများကို လေ့လာတတ်စေရန်
– ရသစာပေကို သင်ကြားရခြင်းဖြင့် ဘဝအသိအမြင်များ ရရှိစေရန်။
– ရသစာတမ်းတို့၏သဘောသဘာ၀ကို သိရှိစေရန်
– ၀တ္ထုရှည်၏သဘောသဘာ၀နှင့်လူ့စရိုက်လူ့သဘာ၀များမှတစ်ဆင့် ဆင်ခြင်ဖွယ်အတွေးအသိများရရှိစေရန်
– ခေတ်ကဗျာများမှတစ်ဆင့် လောကသဘာ၀၊ လူ့သဘာ၀များကို သိရှိစေရန်
– မိမိနိုင်ငံနှင့်လူမျိုးအပေါ်မြတ်နိုးတတ်စေရန်
– ကိုယ်ကျင့်အဘိဓမ္မာများသိရှိစေရန်၊ လောကဓံသဘောကို သိရှိစေရန်
– ရသနှင့်စပ်လျင်း၍ ဖွင့်ဆိုချက်များ
– ခေတ်အဆက်ဆက်ပေါ်ထွန်းခဲ့သော စာပေပုံသဏ္ဌာန်တို့ပြောင်းလဲလာပုံနှင့် ရသ စာပေ၏ သဘောကို သိရှိစေရန်
– မြန်မာ့စာပေသဘောတရားနှင့်ကမ္ဘာ့စာပေသဘောတရားနှိုင်းယှဉ်သိမြင်လာစေရန်
– ခေတ်အဆက်ဆက်ပေါ်ထွန်းခဲ့သော စာပေပုံသဏ္ဌာန်တို့ပြောင်းလဲလာပုံနှင့် ရသစာပေ၏ သဘောကိုသိရန်
– ရသနှင့်စပ်လျင်း၍ဖွင့်ဆိုချက်များ၊ ရသသည်လောကလွန်သဘောဖြစ်ခြင်း၊ သဘာ၀ လောကနှင့် ရသလောကခြားနားချက်ကို သိရှိရန်
– ရာဇကုမာရ်ကျောက်စာနှင့်နှောင်းတွေ့ကျောက်စာ၊ မင်စာများကိုလေ့လာရခြင်းဖြင့် မြန်မာ စာပေ၏ အကျိုးကျေးဇူးများကို သိရှိပြီး တန်ဖိုးထားလေးစားလိုက်နာစေရန်
– ဘာသာစကားတို့၏ သဘောသဘာ၀နှင့် စာအရေးအသားစနစ်သိရှိစေရန်
– ပြောဟန်ရေးဟန်တို့၏ သဘောသဘာ၀တို့ကို သိရှိစေရန်
– သုတေသနပညာ ကျွမ်းကျင်ရန်။
– လူမှုအခြေအနေအမျိုးမျိုးတွင် ကွဲပြာလျက်ရှိသည့် ဘာသာစကားနှင့်လူ့အဖွဲ့အစည်း အကြားရှိ အပြန်အလှန်ဆက်စပ်မှုကို သိရှိစေရန်
– ဘာသာဗေဒတွင် ပညာရပ်ခွဲတစ်ခုဖြစ်သော အတ္ထဗေဒသည် မည်သို့သောအခန်း ကဏ္ဍက ပါ၀င်နေကြောင်းသိရှိစေရန်။
– သုတေသနလက်တွေ့ပြုရာတွင် စာကြည့်တိုက်အသုံးပြုခြင်း၊ စာစုစာရင်းရှာဖွေခြင်း မှတ်စု ထုတ်ခြင်း၊ ကျမ်းကိုးစာရင်းပြုစုခြင်းတို့ သိရှိစေရန်။
– ရသစာပေကို သင်ကြားရခြင်းဖြင့် ဘဝအသိအမြင်များ ရရှိစေရန်။
– ရသစာတမ်းတို့၏သဘောသဘာ၀ကို သိရှိစေရန်
– ၀တ္ထုရှည်၏သဘောသဘာ၀နှင့်လူ့စရိုက်လူ့သဘာ၀များမှတစ်ဆင့် ဆင်ခြင်ဖွယ်အတွေးအသိများရရှိစေရန်
– ခေတ်ကဗျာများမှတစ်ဆင့် လောကသဘာ၀၊ လူ့သဘာ၀များကို သိရှိစေရန်
– မိမိနိုင်ငံနှင့်လူမျိုးအပေါ်မြတ်နိုးတတ်စေရန်
– ကိုယ်ကျင့်အဘိဓမ္မာများသိရှိစေရန်၊ လောကဓံသဘောကို သိရှိစေရန်
– ရသနှင့်စပ်လျင်း၍ ဖွင့်ဆိုချက်များ
– ခေတ်အဆက်ဆက်ပေါ်ထွန်းခဲ့သော စာပေပုံသဏ္ဌာန်တို့ပြောင်းလဲလာပုံနှင့် ရသ စာပေ၏ သဘောကို သိရှိစေရန်
– မြန်မာ့စာပေသဘောတရားနှင့်ကမ္ဘာ့စာပေသဘောတရားနှိုင်းယှဉ်သိမြင်လာစေရန်
– ခေတ်အဆက်ဆက်ပေါ်ထွန်းခဲ့သော စာပေပုံသဏ္ဌာန်တို့ပြောင်းလဲလာပုံနှင့် ရသစာပေ၏ သဘောကိုသိရန်
– ရသနှင့်စပ်လျင်း၍ဖွင့်ဆိုချက်များ၊ ရသသည်လောကလွန်သဘောဖြစ်ခြင်း၊ သဘာ၀ လောကနှင့် ရသလောကခြားနားချက်ကို သိရှိရန်
– ရာဇကုမာရ်ကျောက်စာနှင့်နှောင်းတွေ့ကျောက်စာ၊ မင်စာများကို လေ့လာရခြင်းဖြင့် မြန်မာစာပေ၏အကျိုးကျေးဇူးများကို သိရှိပြီး တန်ဖိုးထားလေးစားလိုက်နာစေရန်
– ဘာသာစကားတို့၏ သဘောသဘာ၀နှင့် စာအရေးအသားစနစ်သိရှိစေရန်
– ပြောဟန်ရေးဟန်တို့၏ သဘောသဘာ၀တို့ကို သိရှိစေရန်
– သုတေသနပညာ ကျွမ်းကျင်ရန်။
– လူမှုအခြေအနေအမျိုးမျိုးတွင် ကွဲပြာလျက်ရှိသည့် ဘာသာစကားနှင့်လူ့အဖွဲ့အစည်း အကြားရှိ အပြန်အလှန်ဆက်စပ်မှုကို သိရှိစေရန်
– ဘာသာဗေဒတွင် ပညာရပ်ခွဲတစ်ခုဖြစ်သော အတ္ထဗေဒသည် မည်သို့သောအခန်း ကဏ္ဍက ပါ၀င်နေကြောင်းသိရှိစေရန်။
– သုတေသနလက်တွေ့ပြုရာတွင် စာကြည့်တိုက်အသုံးပြုခြင်း၊ စာစုစာရင်းရှာဖွေခြင်း မှတ်စု ထုတ်ခြင်း၊ ကျမ်းကိုးစာရင်းပြုစုခြင်းတို့ သိရှိစေရန်။
– စာပေသဘောတရား၊ စာပေဝေဖန်ရေးအစဉ်အလာများကို သိရှိရန်
– ရှေးကဗျာတို့၏ ကဗျာသမိုင်း၊ ကဗျာမျိုးစေ့၊ ကဗျာဖြစ်တည်ပုံ၊ ရှေးကဗျာအမျိုးအစားများကို သိရှိစေရန်
– ကျောက်စာစကားပြေများ၏ စားပေအဆင့်အတန်းကို သိရှိစေရန်
– အလှူမှတ်တမ်းကျောက်စာများမှ အလှူပြပုံအစီအစဉ်နှင့် ရှေးခေတ်စာပေအဆင့်အတန်းကို အကဲခတ်နိုင်ရန်
– မွန်စာပေ၏သဘောသဘာဝနှင့် အဆင့်အတန်းကို သိရှိနိုင်ခြင်း
– ဘာသာစကားမျိုးရိုးနှင့် သွင်ပြင်လက္ခဏာများကို စိစစ်သိရှိနိုင်ခြင်း
– ဘာသာစကား၏အနက်အဓိပ္ပာယ်သဘောကို သိရှိနိုင်ခြင်း
– လူမှုအသိုင်းအဝန်းနှင့် ဘာသာစကားတို့ဆက်စပ်ပုံကို သိရှိနိုင်ခြင်း
ရေးဟန်၏သဘောသဘာဝကို သိရှိနိုင်ခြင်း
Programs Offered
BA / BA (Hons) in Myanmar Studies |
MA in Myanmar Studies |
Curriculum
BA in Myanmar Studies
BA (Honours) in Myanmar Studies
Students who passed second year with GPA greater than 4 are eligible to attend BA (Honours) classes for three more years. After finished successfully, they are earned BA (Hons) degree majoring in Myanmar Studies.
MA in Myanmar Studies
Descriptions Modules Offered
မြန်မာဘာသာစကားဆိုင်ရာများကို သိရှိပြီး လက်တွေ့အသုံးချနိုင်ရန်
– မြန်မာစာပေ၊ မြန်မာ့ယဉ်ကျေးမှု၊ တိုင်းရင်းသားဘာသာစကားနှင့် မြန်မာဘာသာစကား၏ သွင်ပြင်လက္ခဏာများကို သိရှိပြီး ချစ်ခင်မြတ်နိုးတတ်စေရန်
– ဘာသာစကားသည် ဆက်သွယ်ရေးကြားခံတစ်ခုဖြစ်မှု
– မြန်မာဘာသာစကားဆိုင်ရာ ေါဟာရများအကြောင်းနှင့် ဘာသာစကား၏ အရေးပါမှု
– ဘာသာပြန်ခြင်းအရေးပါမှု
– ပျို့စာပေ၏သဘောသဘာ၀၊ ပျို့စာပေ၏အနှစ်သာရကိုသိစေရန်
– ဇာတ်တော်ကြီး၊ ရာဇဝင်၊ လျှောက်ထုံး၊ ရသစာတမ်းအရေးအသားများသိရှိစေရန်။
– ပြဇာတ်၏သဘောသဘာ၀ကို သိရှိရန်
– ရှေးပြဇာတ်နှင့်ခေတ်ပြဇာတ်ကို နှိုင်းယှဉ်လေ့လာရန်
– ဦးကြင်ဥ၏ ဉာဏ်ရည်ကို သိရှိရန်
– မော်ကွန်းဝေါဟာရ၊ မော်ကွန်းသဘောသဘာ၀ သိရှိရန်
– မော်ကွန်းဖြစ်ပေါ်ရာခေတ်မှ အုပ်ချုပ်သူမင်းတို့၏စွမ်းရည်ကို သိရှိစေရန်
– မြန်မာအက္ခရာတို့၏အဓိပ္ပာယ်ကို စနစ်နတကျဖွင့်ဆိုထားသော ဆရာတော်၏ စေတနာကို သိရှိစေရန်
– ဘာသာပြန်သဘောသဘာ၀နည်းနာများကို သိရှိစေရန်
– ၀တ္ထုရှည်၏ သဘောသဘာ၀၊ ၀တ္ထုရှည်၏အတတ်ပညာကို သိစေလိုခြင်း
– လူ့အဖွဲ့အစည်းတစ်ခု၏ စရိုက်သဘာဝများကို အခြေခံကာ လူ့လောကလူ့သဘာဝအတွက် ဘ၀အသိအမြင်များစွာ ရရှိစေလိုသောရည်ရွယ်ချက်။
– ပါတော်မူရခြင်းနှင့်ပတ်သက်၍ စာဆိုတို့၏အမြင်၊ ပါတော်မူခေတ်အခြေအနကို သိမြင်လိုစေ ခြင်း၊ မျိုးချစ်စိတ်ဓာတ် ရှင်သန်ထက်မြတ်စေလိုခြင်း၊ ပေါရိသမင်းအကြောင်း၊ စိတ်၏ ဆန်းကြယ်ပုံတို့ကို သိစေခြင်း၊ ရှင်မဟာရဌသာရ၏ အရေးအဖွဲ့ စွမ်းရည်ကို ဖော်ထုတ်ပြလိုခြင်၊ ရာဇ၀င်အဖြစ်အပျက်များကို သိစေလိုခြင်း။
– ပုဂံခေတ် ကျောက်စာများမှ ပုဂံခေတ်၏အလှူပြုပုံနှင့် ပုဂံခေတ်ကျောက်စာ စကားပြေအရေး အသားကို သိရှိစေလိုခြင်း
– မင်စာသဘောသဘာ၀နှင့် ပုဂံခေတ်အနှစ်ချုပ်စွမ်းရည်ကို သိစေလိုခြင်း
– လူတို့၏ ဆက်သွယ်ရေးပစ္စည်းဖြစ်သော ဘာသာစကားသံဆိုင်ရာ အချက်အလက် နည်းစနစ် များကို သိရှိစေရန်။ (သဒ္ဒဗေဒ)
– ဘာသာစကားများကို စနစ်တကျ သိပ္ပံနည်းကျကျ လေ့လာတတ်စေရန်။ (ဘာသာဗေဒ)
– သုတေသနပြုရာတွင် လက်တွေ့အသုံးချတတ်စေရန်
– အရှေ့တိုင်းစာပေ၊ အနောက်တိုင်းစာပေသမိုင်းတို့ကို သိရှိမှတ်သားနိုင်စေလိုခြင်း။
– နိုင်ငံတစ်နိုင်ငံဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရန် ဘာသာပြန်လုပ်ငန်းသည် အရေးပါကြောင်းနှင့် ဘာသာပြန် ဆရာတို့၏ ဆွေးနွေးချက်များကို သိရှိစေလိုခြင်း။
– ၀တ္ထုရှည်၏သဘောသဘာ၀၊ အတတ်ပညာကို သိရှိစေရန်
– ၀တ္ထုရှည်မှ လူ့စရိုက်၊ လူ့သဘာ၀ကို သိနားလည်ပြီး အတုယူဖွယ်၊ ဆောင်ဖွယ်၊ ဆင်ခြင်ဖွယ် များကို ရရှိစေရန်
– ပါတော်မူကဗျာများကို သင်ကြားရခြင်းကြောင့် မျိုးချစ်စိတ်ဓာတ်များ တက်ကြွလာ စေရန်
– ပါတော်မူခေတ်အခြေအနေနှင့်စာဆိုတို့၏အမြင်
– ခေတ်ကဗျာဆရာတို့၏အရေးအဖွဲ့စွမ်းရည်ကိုသိရှိစေရန်
– ရာဇ၀င်ဖြစ်ရပ်များအကြောင်းကို သိရှိစေရန်
– ပုဂံခေတ်ကျောက်စာများမှ ပုဂံခေတ်လူမှုရေး၊ စီးပွားရေး၊ ဘာသာရေး ဆောင်ရွက် ချက်များကို သိရှိစေရန်
– ပုဂံခေတ်စကားပြေအရေးအသားကို သိရှိစေရန်
– မင်စာအနှစ်ချုပ်စွမ်းရည်ကို သိရှိစေရန်
– ဘာသာစကားများကို စနစ်တကျသိပ္ပံနည်းကျကျလေ့လာတတ်စေရန်
– လူတို့၏ဆက်သွယ်ရေးဖြစ်သော ဘာသာစကားသံဆိုင်ရာအချက်အလက် နည်းစနစ် များကို သိရှိစေရန် (သဒ္ဒဗေဒ)
– သုတေသနပြုရာတွင် လက်တွေ့အသုံးချတတ်စေရန်။
– အရှေ့တိုင်းစာပေ၊ အနောက်တိုင်းစာပေသမိုင်းတို့ကို သိရှိမှတ်သားနိုင်စေလိုခြင်း။
– နိုင်ငံတစ်နိုင်ငံဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရန် ဘာသာပြန်လုပ်ငန်းသည် အရေးပါကြောင်းနှင့် ဘာသာပြန် ဆရာတို့၏ ဆွေးနွေးချက်များကို သိရှိစေလိုခြင်း။
– ခေတ်ပေါ်ဝတ္ထု ဇာတ်လမ်းဖန်တီးမှုများ၊ ဝတ္ထုစာပေရေးဖွဲ့မှုနည်းနာများကို နှိုင်းယှဉ်ခွဲခြားတတ် စေရန်။
– ခေတ်သစ်ပြဇာတ်၏ သဘောသဘာ၀ကို လေ့လာသိရှိစေရန်၊ စာဆို၏အာ၀ဇ္ဇန်းရွှင် သောအရေးအသားစွမ်းရည်ကို သိရှိစေရန်၊ အသိဉာဏ်ဆင်ခြင်တုံတရား ကင်းမဲ့ ပက သူတစ်ပါးလှည့်စားသမျှ ခံရတတ်ပုံကို သိစေလိုခြင်း
– တိုင်းခြားပြဇာတ်ကို မည်ကဲ့သို့ ဘာသာပြန်ကာ မြန်မာမှုပြုထားပုံကို သိရှိနိုင်ရန်
– မြန်မာနိုင်ငံ၏ အခြေအနေကို သိရှိစေရန်၊ မျိုးချစ်စိတ်နှင့်တိုင်းပြည်အတွက် စွန့်စား စိတ်ဖြစ်လာစေရန်
– ခေတ်စနစ်နှင့်လူနေမှုပုံသဏ္ဌာန်များ၊ အကျင့်ပျက်လူတန်းစားများ၏ဓလေ့သဘာ၀ ကိုသိစေရန်
– အာဇာနည်မိခင်၏ စိတ်ဓာတ်ကို သိရှိစေရန်
– ဖခင်၏မေတ္တာကို သိရှိရန်မိဘကျေးဇူးကိုသိတတ်ရန် ပြန်လည်ပေးဆပ်သင့်ကြောင်း ၊ လောကတွင် ဖြစ်လေ့ဖြစ်ထရှိသော လူ့သဘောလူ့သဘာ၀ကို သိရှိစေရန်
– မိဘကျေးဇူးကို သိတတ်ရန်၊ ပြန်လည်ဆပ်သင့်ကြောင်း
– ပင်းယခေတ်မြင်စိုင်းနေပြည်တော်ကို တည်ထောင်ခဲ့သူတို့၏ လက်ရုံးဘုန်းစွမ်းအား ကို သိရှိအားကျလာစေရန်၊ နိုင်ငံနှင့်လူမျိုးထိပါးလာလျှင် အသက်စွန့်ကာ ကာကွယ် တွန်းလှန်လိုသော မျိုးချစ်စိတ်ဓာတ်ထက်သန်လာစေရန် ရည်ရွယ်ပါသည်
– လွတ်လပ်ရေးမရသေးသောအချိန်ကာလကို နောက်ခံထား၍ ရေးဖွဲ့ထားသော၀တ္ထု ဖြစ်သည့် အလျောက် သူ့ကျွန်မခံလိုသောနယ်ချဲ့ကို ဆန့်ကျင်လိုသော မိမိတိုင်းပြည်နှင့်လူမျိုးကို ချစ်မြတ်နိုးစိတ်ဖြင့်ကာကွယ်စောင့်ရှောက်လိုသော ဇာတိမာန်စိတ်များ နိုးကြားတက်ကြွလာစေ လိုသော ရည်ရွယ်ချက်
– မင်းကြီးမဟာသူရ၏ စိတ်နေစိတ်ထားမြင့်မြတ်မှုကို သိရှိစေရန်
– မင်းကြီးမဟာသူရ၏ ဘုန်းတန်ခိုးကြီးမားမှုနှင့် ရန်မီးမပွားအောင် လိမ္မာပါးနပ်စွာ ဖြေရှင်းတတ် ပုံတို့ကို သိရှိစေရန်
MS 5105/MS 5111 Archaeology of southeast Asia I (Archaeo)/Archaeology of southeast Asia II (Archaeo)
– မွန်မြန်မာ ဘာသာစကားနှစ်မျိုးကို ယှဉ်၍ ဝေါဟာရစကားအသုံးအနှုန်း၊ ဝါကျဖွဲ့ပုံများ၊ ရှေးမွန်ဝါကျဖွဲ့ထုံးနှင့် သဒ္ဒါအသုံးအနှုန်းများကို နှိုင်းယှဉ်သိရှိစေရန်
– ပင်းယခေတ်ကျောက်စာများမှ ပင်းယခေတ်၏အလှူပြုပုံနှင့်ပင်းယခေတ်ကျောက်စာ စကားပြေ အရေးအသားကို သိရှိစေလိုခြင်း
– အင်း၀ခေတ်ကျောက်စာများမှအင်း၀ခေတ်၏ အလှူပြုပုံနှင့် အင်း၀ခေတ် စကားပြေ အရေးအသားကို သိရှိစေလိုခြင်း
– အရိမဒ္ဒနပူရ်ပြည်သို့ရောက်ရှိထွန်းကားလာစဖြစ်သော ထေရဝါရဗုဒ္ဒသာသနာတော်ကို ကြည်ညို သဒ္ဓါပွားစေရန်နှင့် ကျန်စစ်သားမင်းလက်ထက် ပုဂံပြည်ကြီးအခြေအနေနှင့် စွမ်းဆောင်ချက်များ ကို သိရှိစေရန်
–
– အနက်အဓိပ္ပာယ်၏ ရှေ့ပြေးအယူအဆများကို သိရှိစေရန်၊ အနက်အဓိပ္ပာယ်၏ အသုံးတွင်ကျယ် မှုများ၊ အနက်အဓိပ္ပာယ်နှင့်သင်္ကေတသဘောများကို သိရှိစေရန် ဖြစ်သည်။
– လက်တွေ့သုတေသနပြုတတ်စေရန်နှင့် မြန်မာဘာသာစကားရှိ ဒေသိယစကားများကို လေ့လာ တတ်စေရန်
– ရှေးပြဇာတ်နှင့်ခေတ်ပြဇာတ်တို့၏ သဘောသဘာ၀ကို သိရှိစေရန်
– ရှေးပြဇာတ်နှင့်ခေတ်ပြဇာတ်တို့၏ ပြဇာတ်ဖန်တီးမှုအတတ်ပညာကို သိရှိစေရန်။
– ဇာတိမာန်နှင့် ဇာတိမာန်စာပေ၏သဘောကို သိရှိရန်။
– မွန်မြန်မာ ဘာသာစကားနှစ်မျိုးကို ယှဉ်၍ ဝေါဟာရစကားအသုံးအနှုန်း၊ ဝါကျဖွဲ့ပုံများ၊ ရှေးမွန်ဝါကျဖွဲ့ထုံးနှင့် သဒ္ဒါအသုံးအနှုန်းများကို နှိုင်းယှဉ်သိရှိစေရန်
– ပင်းယခေတ်၊ အင်းဝခေတ် မြန်မာကျောက်စာတို့မှာ အလှူမှတ်တမ်းတင်ပုံနှင့် မှတ်တမ်းစာပေ သဘောကို သိရှိစေရန်၊ ပုဂံခေတ်ရွှေစည်းခုံမွန်ကျောက်စာမှ ကျန်စစ်သားမင်းကြီးအကြောင်း နှင့် မွန်ကျောက်စာအတင်အပြတို့ကို သိရှိစေရန်။
– ဘာသာစကားတို့ကို လက်တွေ့ကျကျလေ့လာနိုင်ရန် မြန်မာကျောက်စာတို့မှာ
– လက်တွေ့သုတေသနပြုတတ်စေရန်နှင့် မြန်မာဘာသာစကားရှိ ဒေသိယစကားများကို လေ့လာတတ်စေရန်
– ရသစာပေကို သင်ကြားရခြင်းဖြင့် ဘဝအသိအမြင်များ ရရှိစေရန်။
– ရသစာတမ်းတို့၏သဘောသဘာ၀ကို သိရှိစေရန်
– ၀တ္ထုရှည်၏သဘောသဘာ၀နှင့်လူ့စရိုက်လူ့သဘာ၀များမှတစ်ဆင့် ဆင်ခြင်ဖွယ်အတွေးအသိများရရှိစေရန်
– ခေတ်ကဗျာများမှတစ်ဆင့် လောကသဘာ၀၊ လူ့သဘာ၀များကို သိရှိစေရန်
– မိမိနိုင်ငံနှင့်လူမျိုးအပေါ်မြတ်နိုးတတ်စေရန်
– ကိုယ်ကျင့်အဘိဓမ္မာများသိရှိစေရန်၊ လောကဓံသဘောကို သိရှိစေရန်
– ရသနှင့်စပ်လျင်း၍ ဖွင့်ဆိုချက်များ
– ခေတ်အဆက်ဆက်ပေါ်ထွန်းခဲ့သော စာပေပုံသဏ္ဌာန်တို့ပြောင်းလဲလာပုံနှင့် ရသ စာပေ၏ သဘောကို သိရှိစေရန်
– မြန်မာ့စာပေသဘောတရားနှင့်ကမ္ဘာ့စာပေသဘောတရားနှိုင်းယှဉ်သိမြင်လာစေရန်
– ခေတ်အဆက်ဆက်ပေါ်ထွန်းခဲ့သော စာပေပုံသဏ္ဌာန်တို့ပြောင်းလဲလာပုံနှင့် ရသစာပေ၏ သဘောကိုသိရန်
– ရသနှင့်စပ်လျင်း၍ဖွင့်ဆိုချက်များ၊ ရသသည်လောကလွန်သဘောဖြစ်ခြင်း၊ သဘာ၀ လောကနှင့် ရသလောကခြားနားချက်ကို သိရှိရန်
– ရာဇကုမာရ်ကျောက်စာနှင့်နှောင်းတွေ့ကျောက်စာ၊ မင်စာများကိုလေ့လာရခြင်းဖြင့် မြန်မာ စာပေ၏ အကျိုးကျေးဇူးများကို သိရှိပြီး တန်ဖိုးထားလေးစားလိုက်နာစေရန်
Teaching Aids & Labs
ကျောင်သားကျောင်းသူ ( ) ဦးဆံ့ စာသင်ခန်း ( )ခန်း |
ဟောပြောခန်းမ ( )ခန်း |
Books
Myanmar